Miért vásárol mindig többet?

1.       Bevásárlókocsikocsi
Ha lehet választani a kosár és a bevásárlókocsi között, a többség – hacsak nem siet nagyon és nem csak egy tejért ugrott be a boltba – a kocsit fogja választani. És rögtön itt az első csel: a kocsinál nem érezzük a súlyt, ezért sokkal bátrabban pakolunk, így olyasmi is a kosárba kerülhet, amit nem terveztünk.
2.       Guggolni és pipiskedni?
Igen. Bizonyos gyártók ugyanis komoly, úgy-nevezett „polcpénzt” fizetnek azért, hogy az ő termékük kerüljön szemmagasságba. Sőt még azért is külön fizetnek valakinek, hogy ellenőrizze szúrópróba-szerűen, hogy a megfelelő helyen van-e a termék. Ez ugyanolyan fontos, mint a jól elhelyezett reklámok, hiszen általában nem szoktuk áttúrni a legalsó és legfelső polcokat, pedig érdemes, mert nagyon sokszor találhatunk ugyanolyan összetevőjű, ám árban kedvezőbb portékát.
3.       Labirintuslabirintus
A nagyáruházakban néha a lábunkat is lejárjuk, amíg eljutunk a tejig és a kenyérig. Nem véletlen. Az alapvető élelmiszerek általában nehezen megközelíthető helyre kerülnek, hogy amíg a kedves vevő egyre reményvesztettebben kóvályog, annál több dolog kerüljön a kosarába.
4.       Jobbkéz-szabály
Amerikai felmérések szerint a legtöbb bolt jobbról balra tereli a vásárlókat. Ennek oka a jobbkormányos vezetés. Állítólag az emberek könnyebben veszik le a jobb oldalról az árucikkeket.
De lehet, hogy az is szerepet játszik ebben, hogy a jobbkezesek többen vannak, így a jobb oldalról könnyebben vesznek le valamit, ha megtetszik neki.
5.       SALE! SALE! SALE!sale
A hatalmas „Sale” azaz leárazás feliratok becsábítják a boltba az embereket, és így olyan áru-cikkeket is megvásárolnak, amelyek egyáltalán nem akciósak, sőt talán szükségük sincs rá.
6.       Aprónép
Nemcsak a mi szemmagasságunkra, hanem a gyerekekére is építenek a gyártók. Természetesen a nekik kézre eső polcokon játékok, édességek vannak.
7.       Hiszti és csokisport
Bár már néhány üzletlánc példát mutatott és beszüntette, a legtöbb áruházban még mindig roskadásig vannak a polcok édességekkel és cukorkákkal a pénztárhoz vezető úton. A gyerekek mire idáig elérnek, általában elfáradnak, gyakori a nyűgösködés, a hiszti, esetleg mindezek nélkül is a szülő úgy gondolja, hogy a türelméért megjutalmazná a kicsit: már landol is két csokiszelet a kosárba.
8.       A színek szerepe
A tapintás és a hallás mellett természetesen a színeknek is nagy szerepe van. A meleg színek, a narancs, a sárga, a piros becsalogatja a vásárlókat a boltba, de ha már bent vannak, akkor a kék és zöld ösztönzi őket több pénz elköltésére
9.       A méret a lényeg?
Részben. Természetesen ez is hozzátesz a nagy egészhez. Zsúfolt helyen senki nem szeret vásárolni, inkább menekül. Ellenben a kellemesen tágas terekben szívesen töltjük az időnket, és ha már szembejön pár szép holmi, akár meg is vehetjük.
10.   Hűségkártyákkartya
A pénztárcáink tele vannak hűségkártyákkal. Az egyik helyen pontot lehet gyűjteni, a másik boltban időszakosan kedvezményeket kapunk. Garantáltan visszatérünk, ráadásul még a személyes adatainkat is megadjuk. Holott nem is biztos, hogy az összes, általunk rendszeresen vásárolt árucikknek ott a legkedvezőbb az ára.
11.   Helyben sütött kenyér, péksütemény
Az illata csábító, mindenkinek beugrik az otthon melege. Egyrészt akkor is veszünk belőle, ha éppen nem lenne rá szükségünk, másrészt kicsit éhesebben kezdjük a bevásárlást, ezért más élelmiszereket is könnyebben veszünk le a polcról.
12.   Nehogy lemaradjunk!
Csak ma, csak itt, csak önnek! Ingyen szállítás, limitált széria, limitált időszak. Hát persze, hogy senki nem akar semmiről lemaradni, még akkor sem, ha egyáltalán nincs rá szüksége. Amikor egy-egy árucikket csak pár napig lehet akciósán megvásárolni, az is fokozza a vásárlási kedvet
13.   Egyet fizet, kettőt kap?1-2
Igen. Még akkor is, ha a másodikra nincs is szüksége. De majd jó lesz valakinek a családban, nem igaz? Aztán vagy a szekrény alján, vagy élelmiszer esetén a kukában végzi.
14.   Lejáró szavatosság
A nagyon akciós élelmiszereknél érdemes megnézni a szavatosságot. A korrektebb boltok ki is írják, de arra is van példa, hogy ez nem történik meg. Aztán csak nézhetünk, amikor egy hónap múlva elővennénk a baráti vacsorára az egzotikus thai szószt, ami azonban már teljesen használhatatlan.
Üdvözlettel:
MNS Védelem Kft csapata