Pénztárca kiürítő áruházi trükkök. Ne dőljön be nekik!

Bár a kis boltok le vannak maradva ezen a területen, a nagy áruházláncok mindig mindent céltudatosan készítenek elő. A januári nagy kiárusításokat is.

Tudatos kampányok, polc elrendezések, érzelmekre való hatás, és előre megtervezett útvonalak, amin valószínű szépen végig is fogunk sétálni.

Sokan otthon döbbennek rá, hogy jóval többet költöttek, mint amennyit akartak vagy megengedhettek volna maguknak. Rövid összefoglalónkkal szeretnék segíteni, hogy Ön ne essen ebbe a hibába, legyen résen a vásárlásai során!

9 jól bevált áruházi trükk, és ami mögötte van

1. A nagy áruházak mindent elkövetnek, hogy a kosárba több árucikket pakoljunk. SzazalekjelHogyan érik el ezt? Sok helyen külön pszichológus, szociológus szakemberek bevonásával történik a vásárlók analizálása, melynek során kielemzik a vásárlói szokásokat, majd olyan eszközöket vetnek be, amivel egyértelműen a maguk malmára hajtják a vizet. Nem ritka az sem, hogy a szupermarketek egyes pontján kis kamerákat helyeznek el, hogy még a vevő szemmozgását is követni tudják.

2. A törzsvásárlói kártya, azon túl, hogy kedvezményeket biztosít a tulajdonosának, igazi kincs az analizáló értékesítési vagy marketing szakemberek számára. Nem kérdés, hogy többek között azért hozták lét­re, hogy tételesen nyomon tudják követni személyes vásárlásainkat, majd személyre szabott marketingajánlatokkal bombázhassanak a jövőben.

3. Az impulzusvásárlás mindig hatékonyabb, ha lágy, szinte romantikus zene szól. Ilyenkor az ember többet elidőz a boltban. Az áruházak hűtőit úgy világítják meg, hogy az áruk frissebbnek, szebbnek, kívánatosabbnak tűnjenek.

4. Rendszeresen átpakolják a már megszokott árukínálatot,Variety of fresh fruits and vegetables így végig kell járni szinte az egész boltot azért, hogy megtaláljunk valamit. Az egymáshoz kapcsolódó termékeket viszont egymás mellé rakják, mert egyik ösztönzi a másik megvásárlá­sát.

5. Kutatások bizonyítják, hogy a polcokon a szemmagasságban levő jobb kézre eső termékekből fogy a legtöbb, ezért ide teszik a legújabb, legnépszerűbb, vagy épp a legdrágább dolgokat.

6. A bejárathoz közel kerül kialakításra a zöldség és gyümölcs részleg, hogy meglegyen az az illúziónk, hogy piacra érkeztünk. Az italok nagy valószínűséggel a kasszához közel kapnak teret, mert ha a be­járatnál telepakolnánk velük a kocsit, nem maradna hely másnak.

7. A gyerekeknek szánt termékek természetesen az alsó polcra kerülnek, hogy a kicsik láthassák és elérhessék őket. Hiszen tudjuk, hogy a szülő fizet ugyan, de a gyerek dönt a fogára való dolgokról.

8. A férfi divatáru rendszerint az alsó szinten van, shoppinga női osztályok pedig magasabban, mert a férfiak kevesebbet hajlandóak fáradozni (elfáradni) a shoppingolásért.

9. A forgalmat igyekeznek úgy terelni, hogy az általuk meghatározott irány­ban haladjon. Erre vannak a jobbnál jobb ún. eladás helyi reklámok, az út közepére tett gondolák, amiknek az a feladata, hogy lelassítson, vagy irányváltoztatásra serkentsen.

Jó tanácsok a januári vásárlásokhoz!

  • Jól nézze meg az árakat!
  • Az árcímkéket lehetőleg kétszer is nézze meg, sokszor első látásra jóval kedvezőbbnek tűnik az ajánlat, mint valójában.
  • Vigyen magával bevásárló listát, amin előre már otthon összeírta, mit szeretne venni.
  • Ne legyen szégyenlős!
  • Ha a pénztárnál kiderül, hogy nem annyi az ára, mint amennyit költeni szeretett volna, akkor nyugodtan mondja meg, hogy köszöni szépen, nem kéri.

 

Kérjük, küldje tovább ismerőseinek ezt a levelet, hogy minél többen tudatos vásárlóként költekezzenek az év eleji hónapokban!

 

Üdvözlettel:

MNS Védelem Kft csapata