Sokkal több adatforgalmat generálnak az internetes hirdetések, mint gondoltuk.

A legfrissebb kutatások szerint egy weboldal megnyitásakor az elhasznált adatmennyiség legalább 18 százalékát, de akár 79 százalékát is jelenthetik ezek az elemek.

A vizsgálat nyolc népszerű weboldalt nyitott meg mobiltelefonról, majd összehasonlították, miként alakult az elfogyasztott megabájtok száma hirdetésblokkolóval és anélkül. Hozzávették azt is, miként befolyásolja a számokat a JavaScript tiltása.

Ennyi megabájtot emésztettek fel az oldalak különféle elemei

postA hirdetési tartalmak jelentették a szállított adatok 18-79 százalékát, de a JavaScript-elemek is elég sok adatot fogyasztottak, 6-68 százalékot adtak hozzá.

A kutatók ebből azt a következtetést vonták le, hogy a hirdetések felelnek átlagosan az összes elhasznált adat körülbelül feléért.

 

Amennyiben korlátozott a mobilnetes csomagunk, ez valóban gondot okozhat – ráadásul nemcsak a keretünket meríti ki hamar, de az oldalak betöltési idejét is növeli.

És mit kell csinálnom?

Iphone készüléken, több módon is megnehezíthetjük a hirdetők dolgát.

ALMAAkik célzott kampányaikhoz szívesen felhasználják a tevékenységünkre, szokásainkra, tartózkodási helyünkre vonatkozó információkat.

Nyissuk meg a [Beállítások] menüt, keressük meg a [Safari] lehetőséget, bökjünk rá, majd engedélyezzük a [Nyomkövetés mellőzése] beállítást.

 

Ebben a részben megadhatjuk a sütik blokkolásának módját is (az alaphelyzetbeli beállítás a [Harmadik felek és hirdetők], a további lehetőségek: [Mindig] vagy [Soha], továbbá a [Felugrók blokkolása] lehetőség bekapcsolásával megszabadulhatunk egy további bosszúságtól.

Iphone érdeklődésalapú reklámok kizárása

IOSAz iOS operációs rendszerben lehetőségünk van az Apple-féle iAd hirdetési hálózatból érkező, érdeklődésalapú reklámok korlátozására.

Bár ez hivatalosan nem csökkenti a hirdetések számát, relevanciájukat igen, így azok talán kevésbé vonják el figyelmünket más fontos tevékenységeinktől.

 

Bökjünk az ujjunkkal a [Beállítások] ikonra, a megjelenő opciók közül válasszuk az [Adatvédelem], majd a [Hirdetés] tételeket, és kapcsoljuk be a [Kevesebb hird. köv.] lehetőséget.

 

Android telefonok hirdetések mentesítésére

ANDROIDA buherált eszközök kiváló hirdetésblokkolója az AdAway, amely sajnos nem tölthető le a Google Play áruházból. Az F-Droid webhelyéről (f-droid.org) viszont igen. Mind az alkalmazásokból, mind a böngészőből eltávolítja a hirdetéseket.

Ehhez egy feketelistát használ azokkal a webcímekkel, ahonnan az appok letöltik a reklámokat.

Amikor egy app úgy érzi, hogy most hirdetéssel kell szórakoztatnia minket, az AdAway egyszerűen átirányítja a kérést, és a hirdetések helyén üres folt jelenik meg. Használhatunk saját listát, illetve megadhatunk kivételeket, vagyis olyan appokat, amelyek hirdetéseit továbbra is látni szeretnénk.

Hirdetésirtás mobilon és táblagépen

Sok hirdetés kerget minket az őrületbe előugró ablakok képében, ami különösen a mobilok pici képernyőjén zavaró kellemetlenség. A Chrome böngésző alaphelyzetben megakadályozza az előugró ablakok megjelenését, de ha ezek mégis feltűnnek, akkor a blokkolás kikapcsolt állapotban van.

A bekapcsoláshoz indítsuk el a böngészőt, menjünk a [Beállítások], majd a [Tartalombeállítások] menübe, és jelöljük be az [Előugró ablakok letiltása] lehetőséget.

Üdvözlettel:

MNS Védelem Kft csapata