Fontos, hogy:

  • Ismerjük meg jogainkat a termékekkel, szolgáltatásokkal, vásárlási és egyéb feltételekkel kapcsolatosan.
  • Figyeljünk, arra, hogy ezeket betartsák.
  • Éljünk a törvényes lehetőségekkel, ha jogsértést észlelünk.
  • A törvények részletesen foglalkoznak az árakkal és azok feltüntetésével kapcsolatos kérdésekkel. Meghatározott termékeken az eladási áron kívül fel kell tüntetni az egységárat is hogy össze lehessen hasonlítani más, hasonló termékekkel. A ténylegesen fizetendő árnak kell szerepelni a terméken, az X Ft + áfa jellegű ár-meghatározás nem helyes.akcio
  • Ha egy terméken kétféle ár található, akkor a pénztárnál kötelesek az alacsonyabb összeget felszámolni.
  • Tisztességtelen, ha nem létező ajándékot ígérnek vásárlás esetén, vagy azt füllentik, hogy gyorsan vegyünk, mert az adott holmi csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre.
  • Gyakran találkozunk „egyet fizet, kettőt kap” jellegű akciókkal, illetve olyan ajánlatokkal, melyek egy termék megvétele esetén egy másodikat ígérnek ajándékba. Ilyenkor nem szabad az „ajándékba” kínált plusz termékért külön pénzt felszámítani. Figyeljünk, hogy az akcióban kínált termék dobozában található mennyiség ugyanannyi, vagy jóval kevesebb, minta normál árúé.
  • Víz-, gáz-, áramszolgáltatással kapcsolatos ügyekben a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatunk, elszámolási, számlázási, díjfizetési, mérési panaszunkkal. Vagy ha úgy tapasztaljuk, hogy a szolgáltató nem tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségeinek.

SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

A hibás termékért a kereskedőnek kell helytállni a vevő felé. Ez akkor is így van, ha már ő is így kapta a terméket a gyártótól vagy szállítótól.

Jótállási vita esetén mindig az eladónak kell bizonyítani, hogy a hiba a teljesítés után keletkezett.

A nagy értékű 10 000 Ft bruttó árat meghaladó műszaki eszközök nagy részére kötelező jótállás vonatkozik. Figyeljünk arra, hogy kapjunk jótállási jegyet, mert ez blokk hiányában is bizonyító erejű lehet. A jótállási, szavatossági ügyek esetén a vásárlók ragaszkodjanak a jegyzőkönyv felvételéhez, és kérjenek belőle egy példányt.gari

Ha a kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik, és a vásárló 3 napon belül jelzi csereigényét, a forgalmazó köteles kicserélni. Ha nincs belőle raktáron, akkor 15 napon belüli cserére kell törekednie. Ha ez nem lehetséges, kérhetjük a vételár visszafizetését.

Hibátlan terméket nem köteles kicserélni a forgalmazó, és ez a karácsonyt követő időszakra is vonatkozik.

Ha tehát otthon derül ki, hogy nyom a cipő, vagy bő a szoknya, akkor a kereskedő jóindulatán múlik, orvosolja-e a bajt. Kivételt jelentenek az internetes vásárlások, a termékbemutatók, ahol a fogyasztó a termék kézhezvételétől számított 8 napon belül visszaadhatja a megvásárolt holmit.

Játékszereket csak megbízható helyen vásároljunk. A veszélyes, tilalom alá eső holmik jegyzéke nyilvános, és megtalálható a NFH honlapján.

HOVA FORDULHATUNK?

Ha úgy látjuk, rosszul adott össze a pénztáros, törött a turmix vagy hiányzik a csatlakozókábel, reklamáljunk a helyszínen. garancia

Ha jogos a panaszunk, de nem sikerül érvényesíteni, kérjük a vásárlók könyvét, vagy tértivevényes levélben jelezzük a problémánkat és megoldási igényünket. A vállalkozások kötelesek minden írásban benyújtott panaszt ki vizsgálni, és annak eredményéről írásban tájékoztatni a fogyasztót.

Üdvözlettel:

MNS Védelem Kft