A kezdetek

Magyarországon az első nagyobb közösségi oldal az IWIW volt. A kezdetekkor még meghívásos rendszerben lehetett csatlakozni az oldalhoz. Leginkább az X és Y generáció tagjai használták.

Sokan keresték meg régi osztálytársaikat, barátaikat ezen a felületen. Később 2009-ben már a Facebook megjelenésével számos felhasználó átpártolt az új felületre. Az okostelefonok térnyerésével pedig egyre több közösségi platform jelent meg (pl: Instagram, Tumblr, Messenger,). Az X,Y, generáció mellett a Z generáció tagjai is csatlakoztak ezen felületek használóihoz.

Mindig figyeljünk a közösségi platformra történő regisztráció során a jelszó erősségre!

Mikor egy platformra regisztrálunk (pl: Facebook) mindig figyeljünk a belépő jelszó erősségére.  Érdemes megadni olyan jelszót, amiben van kisbetű, nagybetű, szám és egy speciális karakter. Számos esetben halljuk, hogy a jelszónak születési dátumot vagy gyermekük nevét adják meg az emberek. Ha van rá mód és lehetőség, ne adjunk meg ilyen jellegű jelszavakat, mert ezeket gyorsan feltörik és belépve az oldalunkra az összes adatunkhoz (amit megadtunk), képünkhöz hozzáférnek az illetéktelen személyek.

Ugyanaz a jelszó minden közösségi platformon!
Számos kísérlet bizonyítja, hogy az emberek jelentős része minden közösségi platformon ugyanazt a belépő jelszót és emailt adja meg a regisztráció során. Ez teljes mértékben érthető, mert egyszerű és kényelmes a felhasználó számára. Azonban, ha mindenhol ugyanazt a jelszót használjuk, akkor egyetlen egy adatlopás alkalmával, minden közösségi és más felületünkhöz hozzáférhet az illetéktelen személy. Javasoljuk, hogy legalább a belépő jelszó legyen más minden platform esetén.

Ne adjuk meg a jelszavunkat barátoknak, haveroknak és más személyeknek!

Sok esetben okoz problémát, ha rajtunk kívül mások is hozzáférhetnek adatainkhoz (személyes adatok, fotók, videók) azzal, hogy közösségi oldalainkhoz használt jelszavunkat megadtuk nekik. Elsőre kicsit furán hangzik ez a kijelentés, de gondoljunk csak bele, ha egy szerelmi vagy egy baráti kapcsolat haraggal zárul és a másik fél a nevünkben nem illő kommenteket vagy posztokat helyez el a közösségi oldalunkon, annak milyen következményei lehetnek. Számos idegeskedéstől kíméljük meg magunkat, ha megváltoztatjuk jelszavunkat abban az esetben, ha mégis megadtuk volna másnak.

Ne rakjuk ki a belépő jelszót a számítógépre vagy az irodai asztalunkra!

A mai felgyorsult világban egyre nehezebb az információkat észben tartani. Hajlamosak vagyunk a belépési jelszavainkat a gépekkel megjegyeztetni vagy egy kis cetlin a számítógépre vagy az irodai asztalra tűzni. Próbáljuk ezt elkerülni, mert így bárki nagyon gyorsan átveheti a fiókunk felett az irányítást és a jelszót megváltoztatva azonnal elbirtokolja a privát fiókunkat. Ha a fiókunkhoz céges felületek kezelésének admin joga is párosul, akkor az adott céget is veszélynek tesszük ki.

Erősen javasolt a kétlépcsős azonosítás azon cégek számára, akik hirdetnek Facebookon!

A Facebook számos vállalkozás számára kínál hirdetési lehetőséget. A legtöbb vállalkozás él is ezzel a marketing eszközzel, annak érdekében, hogy termékeivel, szolgáltatásaival elérje a kiválasztott célcsoportját. Ezen cégek számára nagyon erősen javasolt a kétlépcsős azonosítás. Ebben a belépési kód mellet egy kódgenerátor által megjelenített kódot kell beírni, mielőtt be tudunk jutni a kezelő felületre.  Segítségével elérhetjük, hogy idegenek ne tudjanak hozzáférni a vállalkozás hirdetés kezelési felületéhez.

 

Az adatvédelemre érdemes odafigyelni. Legyen szó közösségi oldalak belépési kódjáról, a társasházak adatvédelméről, a biztonsági kamerák által rögzített adatokról és még számos területet lehetne felsorolni.  Egy kis odafigyeléssel számos kellemetlenségtől tudjuk megóvni magunkat, családunkat és vállalkozásunkat.

Üdvözlettel:

MNS Védelem Kft.

2019-09-05T17:53:12+00:00

Hova küldhetjük a PDF-et?

1 percen belül küldjük az anyagot (teljesen díjmentesen)