Az áruházak 14 rejtett trükkjei – amivel kiveszik a pénzt a tárcánkból!

Jó, ha tudjuk, amikor nem konkrét és a vég­letekig eltökélt szándékkal térünk be egy üzletbe, nagy esély van rá, hogy a vásárlói döntéseit befolyásolni igyekvő szakemberek karmai közé kerülünk. A kereskedőkkel együttműködő pszicholó­gus szakemberek mindent elkövetnek, hogy önfeledt költekezés­be kezdjünk, anélkül, hogy átgondolnánk, mire van szükségünk.

Ha szeretné tudni, hogy miért vásárol többet, mint amennyit szeretne, olvassa el aktuális hírlevelünket!

  1. Az erre szakosodott kutatócégek apró kamerákat dugnak a szupermarketek hűtőkamrájába, hogy rögzítsék a vásárlók szemmoz­gását. A drágább termékeket így előnyösebb helyzetbe tudják hozni: oda teszik őket, ahová a leggyakrabban vándorol a pillantásunk.
  2. A törzsvásárlói kártyákat azzal a hátsó szándékkal hozták lét­re, hogy tételesen nyomon tudják követni személyes árulistán­kat, ez alapján következtetéseket vonjanak le velünk kapcsolatban, és személyesen ránk szabott marketingajánlatokkal bombázhassanak.)
  3. Nyugodt reluxáit állapotban hajlamosabbak vagyunk az im­pulzusvásárlásra, ezt a jó közérzetet hivatott biztosítani az üzletben a zene, a megfelelő színek, illatok és világítás. A gyorséttermek elősze­retettel használnak piros, narancs és rózsaszín fényeket, mert ezek izga­tóak, gyors evésre késztetnek, így hamarabb ürülnek az asztalok.
  4. Világításhoz általában tiszta, világos, lágy fényt használnak, A túl erős fény húsok és halak esetében nem előnyös. A hűtőket külön­leges módon világítják meg, hogy az áruk frissebbnek tűnjenek.
  5. A szupermarketek gyakori trükkje, hogy egy kannából a lég­kondicionálóba csepegtetik a sülő kenyér illatának aeroszolos verzióját, hogy a vásárlót szó szerint az orránál fogva vezessék végig az üzleten. A pékséget mindig hátul helyezik el, hogy csak úgy juthas­sunk el oda, hogy előtte végigjártuk a bolt teljes kínálatát.
  6. Kutatások bizonyítják, hogy a polcokon a szemmagasságban levő tőlünk jobb kézre eső termékekből fogy a legtöbb, ezért ide teszik a legújabb, legkapósabb, legdrágább dolgokat.
  7. A bejárathoz kerül a zöldség és gyümölcs, hogy az az illúziónk legyen, piacra érkeztünk. Az italok a kasszánál vannak, mert ha a be­járatnál telepakolnánk velük a kocsit, nem maradna hely másnak.
  8. A termékcsaládokat szétszórtan árulják, nehogy a bevásárló listánkon (evő minden tételt meg tudjuk venni anélkül, hogy fut­nánk egy teljes kört az Üzletben. Az egymáshoz köthető termékeket viszont egymás mellé rakják, mert egyik ösztönzi a másik megvásárlá­sát: ha ropit veszünk, kedvünk támadhat kekszre is.
  9. Az egymáshoz hasonló, egymást kiegészítő áruk függőlegesen helyezkednek el egymás alatt, mert a polc előtt állva szemünk eb­ben az irányban pásztáz szemmagasságból előbb lefelé, majd felfelé. A cukor, ami gyakran kell és olcsó, az alsó polcra van téve.
  10. A polcrendezés másik szabálya, hogy mindig tele kell lenniük áruval, mert a tömeg kínálja magát. Senki nem akarja az utolsó te­jet vagy az egyetlen megmaradt paprikát megvenni.
  11. A gyerekeknek szánt termékek az alsó polcra kerülnek, hogy a kicsik elérhessék őket. A pénztáraknál főleg édességeket helyeznek el, hogy a sorban állás közben patáliát csaphassanak értük a kicsik.
  12. A férfi divatáru rendszerint a földszinten van, a női osztályok pedig magasabban, mert a férfiak kevesebbet hajlandóak fáradni azért, hogy vásárlási lehetőséghez juthassanak.
  13. A forgalmat úgy terelik, hogy az általuk meghatározott irány­ban haladjon, és zenével lassítanak le minket egy könnyed, nyugodt tempóra. 38%-kal többet költünk, ha lassabb zene szól.
  14. A légkondicionáló mindig kicsit erősebbre van állítva, mert a kel­lemes hűvös ébren tart.

Üdvözlettel:

MNS Védelem Kft csapata

2024-04-30T10:59:51+00:00

Hova küldhetjük a PDF-et?

1 percen belül küldjük az anyagot (teljesen díjmentesen)